Співпраця кафедри німецької філології в межах проєкту „Mausprojekt“

З 10 березня 2023 р. кафедра німецької філології факультету іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника розпочала свою співпрацю з командою проєкту „Handlungsorientierte Interaktion mit der Maus: Ein internationales, webbasiertes Plattformprojekt zur Förderung der sprachlichen Kompetenzen von DaF-Lernenden“ (коротко: „Mausprojekt“ (проєкт „Миша“) (https://maus-reisen.de/.) – міжнародного проєкту на основі веб-платформи, що має на меті сприяння розвитку лінгвістичних компетенцій студентів, які вивчають німецьку мову як іноземну, та підтримується DAAD за сприяння Федерального міністерства закордонних справ Німеччини. Ініціаторами та організаторами цього проєкту стали викладачі німецької мови Крістіан Горн (Christian Horn) і Моніка Моравкова (Monika Moravkova) з Університету іноземних мов міста Ханґук у Сеулі, Південній Кореї. Спочатку германісти реалізовували проєкт тільки при кафедрі німецької мови на заняттях з німецької мови як іноземної. У 2019 році проєкт отримав подальший розвиток як так званий „Plattformprojekt“ (“проєкт-платформа”) і відтоді проходить різні етапи розвитку та інтернаціоналізації для впровадження в університетах у всьому світі викладачами та студентами цих університетів. Окрім використання у формі навчального проєкту, „Mausprojekt“ слугує також іншим цілям, таким як продуктивний нетворкінг викладачів університетів-учасників, розробка інноваційних навчальних матеріалів та концепцій викладання, а також дослідження, особливо в галузі німецької мови як іноземної, дидактики, лінгвістики, досліджень у сфері вивчення мови та, зокрема, проєктів-платформ.
На початковому етапі співпраці кафедру німецької філології представляє доцентка Світлана Іванівна Липка Svitlana Lypka разом зі своїми студентами груп СОН-32 та А-31-А, що вивчають німецьку мову відповідно як першу та другу іноземну.
Проєкти платформи структурно складаються з двох рівнів: Перший рівень охоплює так звані “інтегровані у заняття навчальні проєкти”, які формують дидактичне ядро всього проєкту. В рамках цього навчального проєкту студенти пишуть творчі роботи на різні теми (наприклад, повсякденні ситуації, сімейні зустрічі, розробляють також різі історії складнішого рівня) і коментують пости інших учасників. Викладачі реалізують навчальний проєкт самостійно на своїх курсах, а студенти взаємодіють з іншими студентами німецькою мовою через проєктну платформу на різних курсах, семестрах і в різних країнах. Ця платформа надає їм простір для квазі-автентичних розмовних ситуацій, проєктні письмові роботи та коментарі до них спонукають студентів з університетів багатьох країн до подальшого німецькомовного спілкування.
Окрім використання проєкту для вивчення німецької мови, платформа також слугує таким цілям як кооперації викладачів університетів-учасників, розробці інноваційних навчальних матеріалів та концепцій навчання, а також дослідженню дидактики, лінгвістики, методики викладання німецької мови, зокрема, з використанням проєктних онлайн-платформ. Залучені до роботи над проеєктом викладачі формують чотири робочі групи, які працюють у тісній координації та співпраці з керівниками проєкту над окремими підзавданнями, що слугують подальшому розвитку всього проєкту. Робочі групи збирають сформульовані, протестовані та придатні для використання дидактичні матеріали для нових інтегрованих навчальних проєктів, а також додаткові матеріали, і роблять їх доступними у внутрішній частині веб-сайту для всіх викладачів-учасників; займаються розробкою процедури систематичного автоматизованого збору отриманих студентських текстів та пов’язаних з ними метаданих у збалансований корпус текстів; розробляють процедуру збору відгуків студентів про інтегровані навчальні проєкти, що реалізуються в рамках проєкту „Maus“; працюють над концепцією Олімпіади з німецької мови для студентів в рамках проєкту.
Крім того раз на місяць відбувається зустріч студентів та викладачів у Міжнародному кафе німецької мови – „Internationales Deutsch-Café“ – онлайн-кафе, яке проходить у вигляді відеоконференції в Zoom. Тут студенти-германісти з усього світу можуть познайомитися з іншими студентами, поспілкуватися з ними та попрактикувати німецьку мову в невимушеній атмосфері і таким чином покращити свої мовні та міжкультурні навички. Кав’ярня не є заняттям: студенти спілкуються один з одним у невеликих групах без викладача і самі скеровують свої розмови. Такі зустрічі мають на меті покращити навички говоріння та взаємодії студентів, підвищення мовної впевненості студентів у собі, подальший розвиток міжкультурної компетенції студентів, створення мережі зацікавлених у вивченні німецької мови та сприяння міжнаціональному та міжкультурному взаєморозумінню між учасниками.
Наші студенти з великим інтересом долучилися до участі в проєкті. Вони із завзятістю розпочали роботу над написанням своїх історій, деякі з них вже опублікували свої дописи. Також цікавим виявилося для них завдання коментувати пости інших учасників та вступати з ними в дискусію. А нещодавно вони побували на першій зустрічі у міжнародному онлайн-кафе та залишилися дуже задоволеними від свого першого німецькомовного спілкування зі студентами-іноземцями. Тепер студенти з нетерпінням чекають на подальші щомісячні зустрічі.