Майже шість років тому Евеліна Балог, студентка факультету іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, блискуче захистила дипломну роботу (керівник – доцент кафедри англійської філології Ольга Остапівна Кульчицька) і отримала диплом магістра з відзнакою. За останні два роки навчання Евеліна у співавторстві з керівником опублікувала п’ять статей по темі магістерської роботи.
Зараз Евеліна Балог працює над докторською дисертацією в Университеті імені Фридриха-Александра в Ерлангені – Нюрнбергу (Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg), Німеччина.
Я попросила Евеліну відповісти на кілька запитань стосовно її життя, роботи і навчання в Україні та за кордоном. Її історія може стати прикладом як для теперішніх студентів, так і для абітурієнтів 2021 року: навчання – це не тільки сумлінна праця, воно може приносити задоволення.
Коли Ви закінчили факультет іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника?
Е. Балог. У червні 2015 року.
В якому навчальному закладі, за якою спеціальністю Ви зараз навчаєтеся чи працюєте?
Е. Балог. З жовтня 2015 року по серпень 2017 року я навчалася на кафедрі англійської філології та лінгвістики (English Philology and Linguistics) факультету гуманітарних і соціальних наук та теології (Faculty of Humanities, Social Sciences, and Theology) у Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, в місті Ерланген за спеціальністю «Лінгвістика і прикладна лінгвістика».
З березня 2017 року, я почала викладати на тому ж самому факультеті у студентів-бакалаврів. А у лютому 2018 року там само вступила в докторантуру і працюю над дисертацією під керівництвом Prof. Dr. Thomas Herbst (https://www.angam.phil.fau.de/staff/balog/).
Ви родом із Закарпаття. Чому Ви вирішили після школи поступати саме у Прикарпатський національний університет?
Е. Балог. Втой час я хотіла покращити своє знання української мови, тому вирішила шукати університет поза межами Закарпаття. Багато моїх однокласників також подали докумети в Прикарпатський національний університет. Мої знайомі, студенти університету, розказували про нього багато хорошого.
Які були Ваші улюблені предмети у Прикарпатському університеті?
Е. Балог. Все, що було пов’язано з англійською мовою; наприклад, практичний курс англійської мови, основи теорії мовленнєвої комунікації, практична і теоретична фонетика. Крім того, мені дуже подобалося писати дослідницькі роботи – бакалаврську, магістерську, наукові статті.
Чи важко було вступити в магістратуру Прикарпатського національного університету після отримання диплому бакалавра? Що для цього потрібно було зробити?
Е. Балог. Вступити в магістратуру для мене не було важко. Потрібно було скласти письмовий іспит з теоретичних предметів, які викладалися на кафедрі англійської філології. Також приймався до уваги загальний рейтинг студента/студентки. На той час у мене вже були свої наукові дослідження – бакалаврська робота і кілька наукових праць, написаних у співавторстві з О.О. Кульчицькою.
Чи важко було вступити в університет у Німеччині? Які іспит для цього потрібно було скласти?
Е. Балог. Щоб вступити в університет, потрібно було перекласти всі дипломи і додатки до дипломів, отримані в Україні, написати резюме, мотиваційний лист і скласти незалежний мовний іспит. Для мене це не було складно, майже всі мої результи були відмінними. Тим, у кого оцінки були не «відмінно», а «добре», потрібно було додатково пройти інтерв’ю і надати зразок власної наукової роботи, написаної англійською.
Після легкого вступу справжнім завданням було закінчити університет – звикнути до іншого стилю навчання, опанувати нові лінгвістичні теорії (Generativе Grammar, Usage-Вased Language Theory, Cognitive and Construction Grammar).
Чи допомогли Вам при вступі в університет у Німеччині знання і навички, отримані у Прикарпатському національному університеті?
Е. Балог. Університет здебільшого асоціюється з викладачами, оскільки без викладачів уніреситету немає. У Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника викладачі мотивували мене до самовдосконалення і примушували задуматись, чи у всіх університетах так проходить навчання, чи у всіх схожі методики викладання, вибір матеріалів і ставлення до студентів. Напевно, ця зацікавленість, а також підтримка з боку мого наукового керівника, яка своїм досвідом і методами роботи мотивувала мене, і допомогли мені вступити в університет у Німеччині.
Які у Вас спогади про роки навчання у Прикарпатському національному університеті?
Е. Балог. Спогади у мене майже тільки позитивні. Навчання у Прикарпатському університеті носило, так би мовити, сімейний характер. Ми вчилися в групах, разом з тими людьми ми розвивалися і до певної міри виросли разом. Такий сімейний і дружній колектив важко знайти у закордонних університетах. Це пов’язано, перш за все, з тим, що форма навчання сфокусована більше на індивідуумі, ніж на групі. Я з впевненістю можу сказати, що ті п’ять років, які я провела у Прикарпатському національному університеті, допомогли мені зрозуміти, ким я хочу бути в майбутньому.
Від імені кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника хочу побажати Евеліні Балог успішного завершення і захисту докторської дисертації, подальшого професійного зростання, добра і щастя в житті.
О.О. Кульчицька,
доцент кафедри англійської філології