Привіт! Я – Діана Глинянюк, студентка другого курсу факультету іноземних мов спеціальності 014.021 Середня освіта (англійська мова та зарубіжна література). Зараз я навчаюсь за програмою академічної мобільності Еразмус+ у Гданському університеті (м. Гданськ, Республіка Польща).
Перш за все, хотіла б розповісти про деякі відмінності від української системи навчання. Заняття тут триває півтори години, всі перерви однакові – по 15 хвилин. Перша пара починається о 8 ранку. Зрозуміло, у моїй навчальній програмі присутня англійська мова. Проте тут цей предмет поділяється на чотири блоки: письмо, граматика, вимова та курс інтегрованих навичок. Щодо останнього, там ми обговорюємо певну тему, (наприклад, Extreme travelling, Ageism, City pollution), читаючи тексти чи дивлячись відео і виконуючи різноманітні вправи, які поєднують в собі тематичну лексику та ідіоми. На письмі ми дізнаємось про особливості написання різних типів текстів. За час мого навчання ми розглядали мистецтво написання оповідань (narratives), описів (descriptions), а також академічне письмо (academic writing). Ми вчимось красиво будувати речення, використовуючи вдосконалені граматичні структури, доречно використовувати лексику, притаманну певному стилю тексту.
Окрім цього, я вивчаю німецьку мову – 6 пар на тиждень! Завдяки такому великому навантаженню, я зробила висновок, що оволодіти мовою на високому рівні реально навіть за рік, якщо справді захотіти і щодня посилено працювати. Я була приголомшена, коли вперше побачила розклад пар з німецької – у вівторок і п’ятницю по три заняття підряд. Спершу мені було дуже складно, я відчувала, що на останній парі вже зовсім не сприймаю інформацію. Я вважала, що це нераціональний підхід, і було б доречніше “розкидати” пари на кілька днів. Однак зараз я бачу переваги: ми можемо охопити значний обсяг інформації, детально розглянути тему, маємо час на практику і закріплення, а додому йдемо з повним розумінням вивченого.
Насамкінець, у мене є також курс методики. Він охоплює різні аспекти навчання мови, такі як граматика, лексика, усне мовлення, аудіювання та інші. З нього я дізналась про дуже цікаві заняття та ігри для учнів, які планую використовувати у власній професійній діяльності.
Не можу не згадати про неймовірно насичене студентське життя. Я маю можливість відвідувати безліч заходів, які проводяться загальноєвропейською студентською організацією ESN. Серед них і спортивні події, і соціально-культурні, і круті подорожі, табори, і, звичайно ж, яскраві вечірки! Кожен тиждень сповнений нових вражень та емоцій.
Адаптація до нового середовища в мене пройшла досить легко. У перший же тиждень я зустріла людей, з якими й провела увесь семестр. Тепер маю друзів з різних куточків світу: Португалії, Німеччини, Туреччини, Румунії, Фінляндії, Чехії… Дуже цікаво спостерігати особливості поведінки й характеру, притаманні кожній нації. Але всіх об’єднує одне – щирість, вірність, хороше почуття гумору.
І насамкінець, дуже рекомендую саме Гданськ для академічної мобільності. За півгодини поїздом від кампусу хвилюється море, до якого ми їздимо мінімум раз на тиждень. За 5 хвилин(!) – стелиться величезний ліс, який ми вподобали для ранкових пробіжок. Дуже зручне транспортне сполучення. До центру міста 40 хвилин їзди трамваєм. У Гданську є багато парків та скверів, найбільший у Польщі зоопарк, музеї, порт. Щодо університетського кампусу – гуртожитки нові, кімнати охайні і зручні. Для студентів відкритий безкоштовний спортзал. На території гуртожитків є відпочинкова зона зі столами та лавочками. Будівлі університету дуже красиві, зокрема й корпус Neo Filology, у якому в мене заняття. Є окремий корпус великої бібліотеки.
Від щирого серця раджу всім студентам замислитись над участю в академічній мобільності – не пошкодуєте!